1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #8472
    admar2010
    Anahtar yönetici

    ihlamur kasri istanbulIHLAMUR KASRI
    Fon önemlidir özellikle arkanıza alacağınız güzel bir tarihi mekan bütün fotoğrafın havasını değiştirecektir. Ihlamur Kasrı’da böyle mekanlardan biridir. Beşiktaş evlendirme dairesinin yanında bulunan Ihlamur Kasrı tarihi dokusuyla oldukça başarılıdır. Ne var ki orada fotoğraf çekimi yapmak çok kolay değildir. Özel izin almanız gerekecektir. Özellikle düğün fotoğrafınızı tarihi bir mekanda çektirmeyi düşünen çiftler yumurta deliğe gelmeden mekanlar hakkında bilgi ve izinleri halletmiş olmalı yoksa son dakika mağdur konumuna düşebilirler. Ihlamur Kasrı’da flaş, tripod ve reflektör kullanımı yasak o yüzden seçeceğiniz fotoğraf saati önemlidir. Güneşin tepede olduğu bir saatte orada çekim yapmak çok zorlayacaktır. En ideal güneş alçaldığında çekim yapmak olacaktır. En azında reflektör ve flaş kullanmasanız bile sonuçlar fena olmayacaktır. Çekim için sadece bahçede ve kafetarya bölümünde izin veriliyor. Müze kısmı fotoğrafa açık değildir fakat yüksek izinle açtırabilirsiniz belki…

    Ihlamur Kasrı-Beşiktaş Ihlamur Kasrı Beşiktaş ve Nişantaşı arasındaki vadide yer alan Ihlamur Mesiresi’ndeki kasırdır. Buraya Abdülmecit tarafından Nigoğos Balyan’a “Merasim Köşkü” ile “Maiyet Köşkü” olarak adlandırılan iki kasır yaptırılmıştır. Bunlardan Merasim Köşkü, asıl Ihlamur Kasrı’dır. Yüksek bir subasman üzerine tek kattan oluşan dikdörtgen planlı köşk, kesme taştan inşa edilmiştir. Merasim Köşkü’nün biraz ilerisinde bulunan Maiyet Köşkü daha sade bir yapıdır, iki katı olan bu yapıda, giriş cephesinde iki kollu bir merdiven bulunmaktadır. Girişin ortasında bir hol ve merdivenler ile köşelerde 4 adet oda yer almaktadır. Bugün, çevresinin gürültü ve karmaşasından kendini yüksek duvarlarla koruyan Ihlamur Kasrı çok eskilerden bu yana Ihlamur Mesiresi adıyla anılan bir dinlenme alanının içinde kurulmuş iki yapıdan oluşur. Havuzlu Ihlamur Mahalli, Muhabbet Bahçesi ve Hacı Hüseyin Bağı adlı üç bölümden meydana gelen bu dinlenme alanının, Sultan III. Ahmet döneminde (1703-1730) bir “hasbahçe”ye dönüştürüldüğü, I. Abdülhamit (1774-1789) ve III. Selim (1789-1807) dönemlerindeki düzenlemelerden sonra XIX.’ncu yüzyılın ilk yarısında Sultan Abdülmecit’in de ilgisini çektiği bilinmektedir. Sultan burada bulunan sade bir bağ evine sık sık gelerek dinlenir, bazı konuklarını, bu arada ünlü Fransız şairi Lamartine’i burada kabul ederek görüşürdü. Daha sonra da bu sade ve küçük kasrın yerine 1849-1855 yılları arasında, bugün bulunanları yaptırdı. Yapılardan biri Merasim Köşkü (törenler için düşünülmüş ve kullanılmıştır.) öbürüyse Maiyet Köşkü (Sultanın maiyeti, kimi zaman da haremi için kullanılmıştır) adlarıyla anılmış, ikisine birden de Ihlamur Kasrı (ya da kasırları) adı verilmiştir. Maiyet Kasrı olarak tanınan, diğerine göre daha küçük boyutdaki yapıysa, dış süsleme açısından daha yalın olmakla birlikte benzer anlayıştadır. Bu yapının iç süslemeleri de oldukça yalın biçimde ele alınmıştır. Sultan Abdülmecit’in genç yaşta ölümünden sonra, Sultan Abdülaziz, ağabeyinin sevdiği bu yapılara ve çevreye fazla olmamakla birlikte ilgi gösterir, meraklı olduğu horoz ve koç döğüşleriyle, güreşlerin bazılarını bu bahçede yaptırırdı. Sonraları V. Mehmet Reşat, sık sık buraya gelip dinlenmiş, onun zamanında İstanbul’u ziyaret eden konuklardan Bulgar ve Sırp Kralları 1910’da burada ağırlanmıştır. KAYNAK :Vikipedi, özgür ansiklopedi

    Kamondo Merdivenleri-Beyoğlu Kamondo Merdivenleri İstanbul’un Galata semtindeki Bankalar Caddesi ile Banker Sokağı’nı birleştiren art nouveau üslûplu merdivenlerdir. 1850’li yıllarda yapılan merdivenler bölgenin en önemli banker ailelerinden biri olan Kamondo Ailesinden Abraham Salomon Kamondo adına yaptırılmıştır. O zamanlar Banker Sokağı da Rue Camondo Kamondo Sokağı) olarak bilinmekteydi.

    KAYNAK :Vikipedi, özgür ansiklopedi

     

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.